Wednesday, May 6, 2009

Ada apa dengan hidupku?

Ada apa dengan perasaanku akhir-akhir ini? Sepertinya ku merasa tidak happy lagi di Jakarta dan terasa dipangil-panggil untuk pulang ke Kuala Lumpur. Panggilan pulang kali ini bukan sekadar liburan tapi mungkin untuk selama-lamanya. Apakah ini yang dikatakan orang 'homesick'? Aku pun tidak mengerti tetapi yang pasti semakin hari semakin kuat perasaan aku untuk pulang.

Ada apa dengan perasaanku akhir-akhir ini? Mungkin juga karena aku merasakan karirku yang seakan 'stagnant' atau perasaan tidak puas hati dengan imbalan yang aku dapat walaupun telah memberikan segalanya untuk karirku. Ahhh! persetankan semua bisikan-bisikan itu dan aku harus fokus untuk mencapai apa yang aku inginkan di sini. Sebenarnya masih terlalu jauh untuk aku ukur pencapaianku di sini dan sebagai orang luar, aku memerlukan 2 atau 3 tahun lagi sebelum aku mencoba membuat perubahan dalam hidup dan agensiku ini.

Ada apa dengan hidupku? Aku juga tidak pernah tahu kemana kaki ini akan melangkah dan sampai kapankah aku harus berada di sini. Yang pasti, aku mohon kepadaMu agar kau terangi jalan-jalanku dengan rahmatMu biar mudah setiap perjalanan ini. Aku berharap agar perjalananku ke depan akan lebih bermakna bukan sekadar untuk diri ini sahaja tetapi juga buat mereka di sekitarku.

Ada ada dengan semua ini? Wallahhuallam bisawwab!

2 comments:

Unknown said...

Itulah kehidupan. Manusia dikurniai perasaan yang akan merasakan segala-galanya pada satu-satu masa. Dialah yang menggerakkan kita untuk merasakan itu semua. Namun hidup mesti diteruskan. Panjatkan doa kepadaNya mohon yang terbaik dariNya untuk hidup ini.Amin

zamri said...

Amin! Thanks Enche! Insya allah, kita semua akan diberikan kekuatan, ketabahan dan kesenangan ole yang Maha esa, Amin!