Tuesday, May 12, 2009

Keputusan sudah dibuat...

Aku telah memutuskan untuk pulang ke Malaysia setelah genap 6 tahun di Indonesia. Satu keputusan yang masih belum mendapat 'izin mutlak' dari Chairmanku, Ibu Maria tapi sudah kuusulkan pada CEOku, Bhaskar.

Tempoh setahun yang aku berikan terasa terlalu lama tetapi aku tidak menutup kemungkinan untuk mengambil peluang kerja yang ternyata terbuka tetapi baru ditahap eksplorasi sahaja.

Setelah keputusan tidak memanjangkan kontrak dengan perusahaan di Jakarta, terasa ringan segala beban yang aku pikul selama ini. Serasa aku punya arah tuju yang jelas, ingin pulang dan membuat bisnes sendiri bersama teman-teman di KL. Sementara menunggu bisnes kami berjalan aku juga tidak menutup kemungkinan untuk pulang lebih awal, jikalau peluang kerja di KL menjadi kenyataan.

Semoga Allah SWT akan mempermudahkan segala perjalanan hidup aku, sekarang dan di masa yang akan datang. Semoga jalan-jalanku akan sentiasa dirahmatiNya dan biar mudah segala keputusan yang harus aku ambil nanti, Amin!

2 comments:

Unknown said...

selamat kembali ke tanah ayer temanku dan semoga tuhan merestui apa yang ko hajati. amin

zamri said...

Thanks Enche! Novel dah siap ke? Tak sabar nak baca nih...selamat ya!