Saturday, November 26, 2011

To love or not to love?

Dalam hidup ini kita banyak dihadapkan dengan pelbagai persoalan, kemahuan dan kehendak diri dalam soal cinta Dan perasaan. Dalam membuat keputusan tentang perasaan, terutama soal cinta kita kadang-kadang terbawa-bawa oleh gelora jiwa yang kadang tenang dan kadang berkecamuk.

Kita biasanya gagal untuk selalu berfikiran jernih dan tetap dengan pendirian kita kerana sering kali setiap keputusan yang kita ambil selalu saja berubah-ubah mengikut apa yang kita rasa saat itu. Amat payah untuk kita berpegang pada janji diri. Sering kali kita lupa akan perbahasan panjang lebar dengan teman-teman kerana naluri kita berbisik sebaliknya.

Tiada solusi atau jalan penyelesaian untuk kita bendung keadaan atau masalah ini kecuali kita harus kuatkan hati kita Dan terus berpegang pada janji diri yang telah kita buat. Kedepannya kita harus bertawakal dan berdoa agar jalan-jalan kita selalu dirahmatiNya.

Hubungan yang 'toxic' atau yang bersifat 'damaging' harus segera dibenahi supaya tidak mendatangkan musibah di kemudian hari. Memang mudah untuk berkata-kata tetapi amat berat untuk bahu kita memikul. Sebagai teman, kita hanya mampu memberikan pendapat sahaja dan keputusan akhir harus dibuat oleh yang punya badan.

Semoga teman-temanku semua di permudahkan jalan-jalannya, Amin Ya Rabbal Al-Amin!

Kuala Lumpur
26 November 2011

No comments: