Thursday, January 15, 2009

Post Holiday Syndrome!


Berat rasanya mau bangun pagi-pagi untuk masuk kerja dan asyik terbayang-bayang pantai Padang-padang dan Geger yang damai dan sungguh menyenangkan. Terfikir juga untuk terus 'cuti panjang' tapi kerana tanggungjawab aku terpaksa melupakan hasrat itu buat sementara.

Aku sendiripun tak tahu, berapa lamakah lagi keadaan ini akan berlanjutan. Yang pasti seiring dengan kesibukan harian dan pelbagai isu yang harus diselesaikan, aku pasti akan kembali kepada keadaan sebelum cuti. Pintaku, keadaan akan lebih mudah dan menyenangkan untuk tahun 2009.

Suatu hari nanti aku ingin membina rumah percutianku di Bali, insya-Allah kalau ada rezeki lebih. Rumah keluarga akan selesai dan aku akan mulai membuat renovasi kondoku di Kuala Lumpur dan mulai mencari tanah yang sesuai di sekitar Bali.

Aku impikan rumah dari kaca dan kayu yang simple dengan konsep terbuka yang menghadap laut biru seluas saujana memandang dan di kelilingi hutan hijau yang menyejukkan. Rumah ini akan menjadi tempat aku beristirehat bila kepenatan, berkreasi jika ada inspirasi dan merapatkan tali silaturrahim dengan keluarga dan teman-teman.

Tak salah kalau kita bermimpikan? Lagipun ini baru minggu pertama aku bekerja setelah liburan panjang. Semoga impian ini akan terlaksana, Amin!

No comments: