Tuesday, May 11, 2010

Menjual Mimpi


Sebagai orang iklan banyak rintangan yang harus akan hadapi kerana bukan senang berhadapan dengan kerenah manusia yang bermacam-macam. Kerjaan orang iklan seperti penjual mimpi dan bukan senang untuk menjual mimpi kerana kebanyakan orang merasakan mereka paling tahu menilai mimpi yang terbaik dan tentunya mereka mau menjual mimpi-mimpi mereka sendiri.

Dugaan demi dugaan harus aku hadapi setiap hari tapi aku tidak akan pernah menyerah kerana kegagalan bukanlah pilihan. Bertahun-tahun aku coba membina keyakinan diri dan tidak akan aku biarkan siapa-siapa menghancurkannya. Bertahun-tahun aku mencoba untuk menerima hakikat kehidupan ini, tidak akan aku biarkan keadaan merubah siapa diri ini.

Terpaksa akau tahan kekecewaan diri dan telan segala amarahku demi perjuanganku yang belum selesai. Aku hanya ini memberikan yang terbaik sepanjang hayat di kandung badan. Biarkan aku terus menjual mimpi-mimpiku walaupun aku dihina...

Jakarta, 11 May 2010

No comments: