Tuesday, August 21, 2012

Apalah Erti Hidup Kalau Tiada Dugaan...

Kadang-kadang hati ini berbisik, alangkah indanya hidup ini kalau semua keinginan dan hajat bisa tercapai. Bayangkan kalau segala hajat kita terpenuhi tanpa kita perlu bersusah payah. Mungkin juga kalau segalanya begitu mudah, kita tidak akan menghargai segala pemberian dan rahmatNya. Aku semakin bersyukur dengan apa yang aku miliki sekarang berkat jalanan haidup yang berliku yang harus aku tempuh dan terpaksa aku jalani sepanjang beberapa bulan di tahun ini. Kita sebagai manusia kadang-kadang perlu diingati tentang sesuatu hal untuk tidak terus hanyut dalam alpa. Syukurlah aku masih diberi kesedaran untuk tidak menjadi seorang yang tamak dan mementingkan kekayaaan; money is important but not everything! Semoga kedepan-depannya aku akan lebih hati-hati dalam membuat keputusan dalam hidup dan semoga yang maha kuasa melindungiku dalam setiap ketika, Amin YRA, Desa Damansara 21 Ogos 2012

No comments: