Monday, August 15, 2011

"Life is a journey"


Memang benar hidup ini adalah suatu kembara. Dari dulu lagi aku sungguh tarkesima dengan perjalanan hidup ini yang telah membawa aku ke daerah-daerah baru, asing dan menarik yang tidak pernah terfikirkan selama ini.

Aku hanyalah seorang anak kampung naif yang bercita-cita untuk merubah hidup dan ingin melihat dunia luar yang sesungguhnya berbeda dengan duniaku selama ini. Alhamdulillah, walaupun ada beberapa halangan di sana sini, aku telah melintasi beberapa sempadan dan daerah-daerah asing yang banyak membuka mata zahirku dan mata hatiku untuk tidak terus buta dan celik dengan apa yang telah kulihat.

Sesungguhnya aku tidak mampu melihat ke mana langkah kaki ini setelah aku meninggalkan Pulau Jawa ini tapi yang pasti aku akan terus melangkah selagi diberi kekuatan dan akal sehat. Semoga saja setiap perjalananku akan dipermudahkan, lebih menarik dan penuh makna, Amin!

Selagi kaki ini mampu melangkah, aku akan terus berjalan samapi kehujung dunia sekalipun.


Jakarta, August 15 2011.

No comments: